Android Howtotalk-app FAQ

Ik kan de Android-app niet vinden in de Play Store

Dat kan verschillende redenen hebben:

  • Klik op deze link en kijk of je de app kan vinden in de Google PlayStore.
  • De app is alleen geschikt voor telefoons waar Android 6.0 of nieuwer op staat. Als je een toestel hebt dat ouder is dan 2016, dan heb je mogelijk een te oud toestel om de app te kunnen gebruiken. Weet je niet welke versie je hebt? Bij de Consumentenbond staat uitgelegd hoe je kan zien welke versie op jouw toestel staat geïnstalleerd; hoe je dit kan opzoeken verschilt per merk telefoon.
  • Als je een Huawei toestel hebt gekocht na 1 januari 2020, dan kan het zijn dat deze zonder de “Google Play”-app is geleverd. Huawei mag namelijk door een door de VS opgelegd handelsembargo geen Google diensten meer aanbieden. De app is helaas nog niet beschikbaar in de Huawei App Gallery en voorlopig zijn door ook nog geen plannen voor.
  • De app is misschien nog niet beschikbaar in het land waar je je nu bevindt. Het kan ook zijn dat je je PlayStore regio misschien op een regio hebt staan waar de app niet beschikbaar is.
  • Aangezien de app net live is, kan het even duren voordat deze voor iedereen beschikbaar is. Het kan ook zijn, dat de app gewoon nog niet gevonden wordt op de zoektermen die je hebt gebruikt. Probeer deze link als je de app niet via de search kan vinden.

Ik zie de nieuwste versie van de app niet in de store

Het kan soms wel 24 uur duren voordat de nieuwste versie voor iedereen beschikbaar is. Dit is een proces dat wij niet zelf in de hand hebben, aangezien dit via de Google Playstore verloopt. Het helpt soms om de Playstore app helemaal af te sluiten en opnieuw op te starten, of om de cache van de Google Play store app te wissen. Op deze Engelstalige site staat uitgelegd hoe je de cache wist.

Inloggen lukt mij niet

Nadat je een e-mailadres heb ingevoerd, krijg je een e-mail op het ingevulde e-mailadres. Open deze link op je telefoon (via de e-mailapp die staat geïnstalleerd). Uiteraard moet ook de HowtoTalk-app op hetzelfde toestel zijn geïnstalleerd.

Het scherm blijft hangen nadat ik op de link in de mail heb gedrukt

Na het klikken op de ‘magic link’ die je in je mail hebt gekregen, blijft het scherm soms op oranje staan. Dit komt bij sommige toestellen voor en wordt veroorzaakt doordat er soms een paar seconden vertraging zit tussen het aanmaken van het account en het activeren van het account in de app. De app kan dan vast komen te zitten. Je kunt dit oplossen door de app helemaal af te sluiten (dit noemen we ook wel de app ‘killen’). Hoe je een app ‘killt’ verschilt per Android versie en het merk van het toestel. Hier staat een engelstalige een algemene uitleg over hoe je de app ‘killt’.

Is de app in andere talen beschikbaar?

We werken aan de Engelse vertalingen, deze zijn waarschijnlijk in 2022 gereed. De andere vertalingen staan op de planning maar laten nog even op zich wachten.

De magic link in de mail werkt niet

De magic link kan je maar 1 keer gebruiken. Daarna ben je ingelogd. Werkte het niet? Vraag dan via de app op website een nieuwe magic link op.

Het scherm blijft hangen nadat ik op de link in de mail heb gedrukt

Na het klikken op de ‘magic link’ die je in je mail hebt gekregen. Blijft het scherm soms op oranje staan. Dit komt bij sommige toestellen voor en wordt veroorzaakt doordat er soms een paar seconden vertraging zit tussen het aanmaken van het account en het activeren van het account in de app. De app kan dan vast komen te zitten. Je kan dit oplossen door de app helemaal af te sluiten (dit noemen we ook wel de app ‘killen’). Hoe je een app ‘killt’ verschilt per Android versie en merkt toestel. Hier staat een engelstalige een algemene uitleg over hoe je de app ‘killt’.

Is de app in andere talen beschikbaar?

We werken aan de Engelse vertalingen, deze zijn waarschijnlijk in 2022 gereed. De andere vertalingen staan op de planning maar laten nog even op zich wachten.

Heb ik een maand of een jaarabonnement nodig?

Dit hangt af van je eigen tempo, maar ook in welke fase je bezig bent. Wel is het programma dusdanig opgebouwd dat we je adviseren om na elk blok even te oefenen met de geleerde materie. Als je het programma er in 1 maand doorheen probeert te jagen, zal het waarschijnlijk niet het gewenste effect hebben. Ook blijven we naast de bouwstenen, andere extra content toevoegen die extra verdieping geven. Het hele jaar door is er dus telkens iets nieuws te vinden in de app!

Ik wil betalen via de App via Google Pay, maar het lukt mij niet om te betalen

Er kunnen diverse oorzaken zijn:
1) Google Play heeft regelmatig storingen: het kan soms weer werken als je het een paar uur later opnieuw probeert.
2) Voer je betaalgegevens op in de Google Play App, vaak ontbreken deze nog. Hoe je dat kunt doen staat hier en hier uitgelegd in Googles eigen FAQ.

Hoe verleng ik mijn abonnement?

Als je hebt betaald in de Android app via Google Pay, of in de iOS app via Apple, dan wordt je abonnement automatisch verlengd.

Als je via de website hebt betaald, wordt het abonnement ook automatisch verlengd, tenzij anders door jezelf aangegeven. Ga naar https://signup.howtotalk.nl/account , kies de login methode waarmee je oorspronkelijk bent geregistreerd (dat kan Google login, FaceBook, Apple-ID login of e-mail zijn). Let op: Als je een andere mailadres invult wordt je geregistreerd als nieuwe gebruiker! NB: als je via e-mail hebt geregistreerd, ontvang je een magic link waarmee je kan inloggen. Je komt dan op onderstaande account pagina waar je je abonnement kan beheren.

Wordt mijn voortgang opgeslagen?

Ja, dit gebeurt aan de hand van een anoniem ID waarvan jijzelf via de app de sleutel hebt. Zo kunnen we er voor zorgen dat je niet helemaal opnieuw hoeft te beginnen als je de app verwijderd en opnieuw installeert.

Hoe kan ik zien met welk e-mailadres ik ben aangemeld?

Ga in de app naar “profiel” (naast je naam), klik onder je profielfoto op “wijzig” en daar kan je je mailadres en naam vinden.

Kan ik mijn mailadres aanpassen?

Nee, vooralsnog kan dit nog niet zelf omdat die verbonden is aan je betaalgegevens en voortgang. Is het heel urgent, stuur ons een mail naar app@howtotalk.nl en we zullen kijken of we je kunnen helpen.

Ik ben mijn voortgang verloren!

Elke keer als je voortgang maakt, wordt dat direct opgeslagen in je voortgangsdatabase. Als je je voortgang kwijt bent geraakt, dan kan dit eigenlijk alleen gebeuren als je (per ongeluk) hebt ingelogd via een ander systeem. Ook als je de app tussentijds verwijderd, zou je voortgang bewaard moeten blijven. Bijvoorbeeld: je logde eerste altijd via e-mail in, maar een andere keer via je Apple-ID. Voor elke manier dat je inlogt, wordt een nieuwe anoniem ID aangemaakt in onze database. De app ‘denkt’ daarmee dat je een nieuwe gebruiker bent. Check of je zeker weet dat je op dezelfde manier inlogt, helpt dat niet, neem dan op met onze support en dan gaan we kijken of we je verder kunnen helpen: app@howtotalk.nl.

Kan ik de app ook gebruiken op mijn iPad of tablet?

De app is specifiek gemaakt voor smartphones en niet voor tablets. De kans is groot dat de app ook op je iPad of tablet werkt, de navigatie en lay-out zal soms wat vreemd op het scherm worden getoond.

Hoe kan ik zien met welk e-mailadres ik ben aangemeld?

Ga in de app naar “profiel” (naast je naam), klik onder je profielfoto op “wijzig” en daar kan je je mailadres en naam vinden.

Ik heb betaald via de website en ik zie in de app weer dat ik moet betalen?

Er kan tot 20 seconden vertraging optreden voordat de web betaling is verwerkt in de app. Sluit de app helemaal af en wacht 20 seconden met het opnieuw opstarten van de apo. Het betaalscherm zou daarna niet meer moeten worden getoond. Zo niet, mail ons naar app@howtotalk.nl en vermeld daarbij met welk account je bent geregistreerd.

Hoe zeg ik mijn abonnement op?

Als je hebt betaald in de Android app via Google Pay; volg deze stappen op Googles eigen FAQ.
Als je hebt betaald in de iOS app via Apple; volg deze stappen op Apples eigen FAQ.
Als je via de website hebt betaald, ga naar https://signup.howtotalk.nl/account , kies de login methode waarmee je oorspronkelijk bent geregistreerd (dat kan Google login, FaceBook, Apple-ID login of e-mail zijn). NB: als je via e-mail hebt geregistreerd, ontvang je een magic link waarmee je kan inloggen. Je komt dan op onderstaande account pagina waar je je abonnement kan beheren.

Wie heeft toegang tot mijn gegevens?

Jouw privacy en gegevens zijn voor ons erg belangrijk. Daarom delen we niets met derden zonder jouw toestemming. Meer informatie over Howtotalk en privacy? Dat vind je in ons privacybeleid.

Ik krijg geen mail toegestuurd na het aanmaken van het account?

Check je spam of ‘ongewenste berichten map’ van je mail. Misschien is de mail daar terecht gekomen.

Hoe verander ik mijn wachtwoord?

De app maakt geen gebruikt van wachtwoorden! Het enige dat je nodig hebt is toegang tot je mailadres. Naar dat mailadres wordt de ‘magic login link gestuurd’. Niks gehad? Check je spambox

Hoe kan ik mijn account verwijderen?

Mail ons naar app@howtotalk.nl en vermeld daarbij met welke gegevens je bij ons bent geregistreerd. Je account wordt daarna binnen 3 werkdagen volledig verwijderd. Let op: dit betekent ook dat je gegevens en opgeslagen items verloren gaan.

Ondersteunt de app 'Family sharing' abonnementen?

Deze app biedt nog geen ondersteuning voor ‘Family Sharing’ op iOS of Android.

Ondersteunt de app 'Family sharing' abonnementen?

Sinds kort zijn de abonnementen die via de website, iOS en Android zijn aangeschaft, gedeeld over alle platformen. Zolang je inlogt op het (nieuwe) toestel met dezelfde login, dan is dat uitwisselbaar. Een uitzondering hierop is de Apple-ID login: die werkt niet op Android toestellen. We hebben nog maar van weinig gebruikers vernomen dit te willen kunnen gebruiken, dus we weten nog niet 100% zeker of het helemaal werkt naar behoren. Wil je hiermee aan de slag, mail ons dan naar app@howtotalk.nl.

medewerker BackofficeAndroid Howtotalk-app FAQ